Donderdag 11 april 2024

Speel bewust

BetCity nieuwe hoofdsponsor van Vitesse

Vitesse BetCity rugsponsor

De overeenkomst tussen BetCity en Vitesse is voor de komende twee seizoenen nog verder uitgebreid. Vitesse heeft BetCity namelijk aangekondigd als de nieuwe hoofdsponsor. In de afgelopen jaren ging de bookmaker van Betting Partner van Vitesse naar rugsponsor naar nu hoofdsponsor.

Sinds vorig seizoen is het logo van de Nederlandse bookmaker BetCity te zien op de achterkant van het shirt van Vitesse. Komend seizoen zal dit echter veranderen, want het logo verhuist naar een andere plek op het shirt: de voorzijde. De samenwerking tussen beide partijen is opnieuw uitgebreid, zo maakte de Eredivisieclub vandaag bekend in een persbericht.

De samenwerking tussen BetCity en Vitesse begon in januari 2022 toen de bookmaker werd aangekondigd als de officiële Betting Partner van de club. Enkele maanden later maakten de partijen bekend dat BetCity ook rugsponsor werd. De afgelopen anderhalf jaar smaakten blijkbaar naar meer, want BetCity is dus vanaf komend seizoen de nieuwe hoofdsponsor van de Arnhemse voetbalclub.

Het logo van BetCity zal de komende twee seizoenen, tot medio 2025, te zien zijn op het shirt. Dit is de maximaal toegestane termijn, omdat op 1 juli 2025 het verbod op shirtsponsoring door gokbedrijven in werking treedt, als uitvloeisel van het verbod op gokreclames dat per 1 juli 2023 van kracht gaat. Peter Rovers, de algemeen directeur ad interim van Vitesse, is blij met de verbeterde samenwerking:

“Met BetCity hebben we ons, na het niet verlengen van eToro, in een vroeg stadium al verzekerd van een nieuwe hoofdsponsor. Het is mooi dat deze voortkomt uit een succesvol partnership, dat naar ieders tevredenheid functioneert.

“De sleutel tot dit succes is de actieve houding en de grote betrokkenheid van BetCity bij zowel de club als de supporters. Met de financiering van meerdere sfeeracties, activiteiten, winacties en uitwedstrijden heeft BetCity zich laten gelden als een zeer toegewijde partner. Met het hoofdsponsorschap zullen we alleen nog maar meer uit de geslaagde samenwerking kunnen halen.”

Peter Rovers

Ook bij BetCity zijn de reacties uiterst positief. Robert Kooiman, de marketing director van de bookmaker, reageert op de aankondiging:

“We zijn er trots op dat de samenwerking met Vitesse nu het hoogste niveau bereikt. We zijn ons al snel thuis gaan voelen bij de club. Met het hoofdsponsorschap zal ons thuisgevoel alleen nog maar verder versterkt worden.

“Zoals Peter zegt hebben wij al veel acties geïnitieerd voor Vitesse en haar achterban. Uiteraard hebben wij, zeker na deze nieuwe stap, nog meer in petto.

Robert Kooiman, marketing director BetCity

Drie clubs in de Eredivisie met BetCity op de borst

Vitesse is de derde club op het hoogste niveau van het Nederlandse voetbal waarbij het logo van BetCity op de borst staat. Eerder werd het gokbedrijf al hoofdsponsor van FC Volendam. Enkele weken na de aankondiging van de deal met FC Volendam kwam daar een tweede club bij. Fortuna Sittard speelt sinds vorig seizoen ook met BetCity als hoofdsponsor. Mocht het FC Volendam lukken om in de Eredivisie te blijven, dan spelen er volgend seizoen minimaal drie teams met het blauwe logo van BetCity op de voorzijde van het shirt.

Het aantal clubs in de Eredivisie met een logo van BetCity op het shirt zou zelfs nog kunnen stijgen naar vier. In de Keuken Kampioen Divisie, een niveau onder de Eredivisie, zijn namelijk nog meer clubs met BetCity als sponsor. Zo hebben VVV Venlo en FC Eindhoven allebei het logo van de Amsterdamse bookmaker op de achterzijde van het shirt staan. Beide ploegen maken kans om via de Play-Offs te promoveren naar de Eredivisie. Er zal echter maximaal een ploeg vanuit de Keuken Kampioen Divisie promoveren.

De laatste kans

Sportclubs hebben nog anderhalve maand de tijd om een deal te sluiten met een online gokbedrijf. Zoals gezegd mogen de kansspelaanbieders tot 1 juli 2025 sponsor zijn van een sportclub, maar de samenwerkingen moeten dan wel zijn afgesloten voor 1 juli 2023. Mocht een club dus nog een graantje mee willen pikken van het geld uit de gokmarkt, dan is dit een laatste kans.

Twee weken geleden werd bekend dat het gepromoveerde PEC Zwolle ook in zee was gegaan met een gokbedrijf. De komende twee seizoenen zal het logo van Circus te zien zijn op het shirt van de Blauwvingers. Naast PEC Zwolle sloot ook FC Utrecht een nieuwe overeenkomst met een gokbedrijf, namelijk Unibet. Het logo van Unibet komt echter niet op het shirt van de Domstedelingen, die plek stond het bedrijf af aan maatschappelijke initiatieven.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Meer over

Laat een reactie achter