Maandag 4 december 2023

Speel bewust

BetCity nieuwe partner van wielerploeg Team Jumbo-Visma

BetCity, Team Jumbo-Visma

Met ingang van volgend jaar is BetCity partner van de Nederlandse wielerploeg Team Jumbo-Visma. Beide partijen hebben maandag bekendgemaakt dat BetCity vanaf 1 januari 2023 co-sponsor van Team Jumbo-Visma is. Daardoor zal het logo van het online casino verschijnen op het shirt van de World Tour-renners van het team.

Vanaf 1 januari 2023 is BetCity co-sponsor van Team Jumbo-Visma, zo maakt de wielerploeg maandagmiddag bekend. Het Nederlandse online casino zal vanaf volgend jaar met haar logo te zien zijn op het shirt van de World Tour-renners.

De Nederlandse wielerploeg geeft aan dat het met de bijdrage van BetCity haar sportieve ambities voor het nieuwe seizoen kan nastreven. Afgelopen jaar won Team Jumbo-Visma nog de Tour de France met Jonas Vingegaard. Ook gaat BetCity een flinke investering doen in de ontwikkeling van wielrennen als breedtesport, zo geven beide partijen aan.

De samenwerking tussen BetCity en Team Jumbo-Visma loopt tot 1 januari 2025. Dat komt doordat er vanaf die datum een verbod komt op sponsoring op sportlocaties en shirtsponsoring door Nederlandse gokbedrijven.

Reacties BetCity & Team Jumbo-Visma

Richard Plugge, de directeur van Team Jumbo-Visma, is erg blij met het nieuwe partnerschap. In de aankondiging zegt hij het volgende:

“BetCity is een vooraanstaande online kansspelaanbieder van Nederlandse origine, die in korte tijd een leidende positie veroverd heeft op de markt. Het bedrijf heeft laten zien niet bang te zijn om de gevestigde orde uit te dagen, iets dat onze wielerploegen het afgelopen decennium ook hebben gedaan.”

Richard Plugge, Team Jumbo-Visma

Plugge snapt dat de samenwerking met een online bookmaker gevoelig zal zijn, maar legt uit dat er goed is nagedacht over de beslissing:

“We realiseren ons dat er kritisch gekeken kan worden naar de samenwerking met deze nieuwe partner, maar we hebben ons goed geïnformeerd en laten adviseren. BetCity kreeg als één van de eersten in Nederland een vergunning van de overheid en is in alle gesprekken die we hebben gehad zeer open en transparant geweest over haar werkwijze en normen en waarden. Voor ons zijn dat belangrijke voorwaarden. We kijken ernaar uit om samen met BetCity een succes van dit partnership te maken.”

Richard Plugge, directeur van Team Jumbo-Visma

Ook marketingdirecteur van BetCity, Robert Kooiman, gaf een reactie:

“Met de formidabele Tour de France-resultaten nog vers in het geheugen is BetCity erg trots op het feit dat we ons straks partner mogen noemen van Team Jumbo-Visma. De ploeg heeft zich ontwikkeld tot een van de grootste Nederlandse sportploegen van dit moment, maar is ondanks de recente successen hongerig en ambitieus gebleven. Dat zijn en blijven wij ook. We hopen dat wij Team Jumbo-Visma kunnen helpen bij het verwezenlijken van de ambities die zij de komende jaren heeft, en dat sportliefhebbers daardoor kunnen blijven genieten van wat de ploeg laat zien.”

Robert Kooiman, BetCity

BetCity heeft ook meteen laten weten dat het logo niet zal verschijnen op de kindertenues van Team Jumbo-Visma. De wielerploeg heeft daardoor besloten om deze plek op het shirt beschikbaar te stellen aan Jeugdfonds Sport & Cultuur. Jeugdfonds Sport & Cultuur zet zich in om kinderen te ondersteunen die door het ontbreken van financiële middelen bij de ouders niet bij een sportvereniging kunnen sporten.

Lead-foto & video via BetCity.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Laat een reactie achter