Het social media-platform X, voorheen bekend als Twitter, is een samenwerking aangegaan met BetMGM. Met de samenwerking gaat de Amerikaanse online bookmaker onder andere quoteringen van sportweddenschappen tonen op het platform.
Gebruikers van het social media-platform X kunnen binnenkort op de app quoteringen van BetMGM aanschouwen, nu beide partijen een overeenkomst zijn aangegaan. Daarnaast is men voornemens een directe link beschikbaar te maken op het platform dat voorheen bekend stond als Twitter. Daarmee worden de gebruikers direct naar de online bookmaker gestuurd, zo weet Fortune (€) te melden.
X kampt sinds de overname door Elon Musk met een terugloop van bedrijven die adverteren op het platform. Onder meer Disney, eigenaar van de nieuwste online bookmaker ESPN Bet, Fox Sports, en Comcast hebben besloten geen advertenties op het social media platform te plaatsen. Dit nadat hun advertenties werden vertoond te midden van racistische posts. Ook de Nederlandse Loterij besloot om deze redenen te stoppen met adverteren op X.
De deal komt ongeveer twee weken voordat de Super Bowl 58 in Las Vegas op het programma staat. Wedden op de Super Bowl is een van de meest belangrijke wedgebeurtenissen in de Verenigde Staten.
Recordaantal Amerikanen gaan wedden op de Super Bowl
Eerder liet CNN weten dat er een recordaantal Amerikaanse gokkers wordt verwacht die gaan wedden op de belangrijkste American Football wedstrijd van het jaar, die dit jaar tussen regerend kampioen Kansas City Chiefs en San Francisco 49ers gaat. In een interview met FanDuel CEO Amy Howe wordt er op de nieuwszender gesproken over 50,4 miljoen Amerikaanse volwassenen die gaan wedden op American Football in het Super Bowl-weekend.
BetMGM is in de Verenigde Staten een joint venture tussen de gokbedrijven MGM Resorts International en Entain. Het is na grootmachten FanDuel en DraftKings, die naast het wedden op sport bekend staan om hun Fantasy Sports aanbod, de grootste online bookmaker van de Verenigde Staten met een marktaandeel van 17%. De gokexploitant hoopt in de toekomst een marktaandeel tussen 20% en 25% in handen te krijgen.