Zondag 25 september 2022

Speel bewust

Reclame VriendenLoterij wint Loden Leeuw

Reclame VriendenLoterij wint Loden Leeuw

De televisiespot voor de VriendenLoterij met Martien Meiland heeft de Loden Leeuw gewonnen in de categorie ‘Reclame met een BN’er’. Daarmee bleef de VriendenLoterij onder andere de TOTO voor die met de reclame met Andy van der Meijde ook genomineerd was voor de irritantste reclame met een bekende Nederlander.

Gisteravond maakte AVROTROS-programma Radar de winnaars bekend van de Loden Leeuw. De Loden Leeuw is de tegenhanger van de Gouden Loeki die juist de beste reclames een prijs geeft.

In de categorie ‘Reclame met een BN’er’ ging de dubieuze eer naar de VriendenLoterij die won met de reclame met Martien Meiland. In de reclame organiseert Meiland, bekend van het met een Televizierring bekroonde Chateau Meiland, een bingo. Hij sluit af met “Bingo Bingo Bingo!” als variatie op “Wijnen wijnen wijnen!”

In de uitzending van Radar nam Meiland zelf de trofee in ontvangst.

De reclame van de vriendenloterij kreeg 45% van de stemmen en won daarmee de Loden Leeuw. De runner-up was ook al een gokgerelateerde reclame, die van de TOTO met Andy van der Meijden. De Koning TOTO-reclame kreeg 25% van de stemmen.

Haribo

De Loden Leeuw voor irritantste reclame van het jaar ging opnieuw naar de Haribo-reclame ‘Volwassenen worden weer kinderen.’

In tegenstelling tot de winnaar in de categorie ‘Reclame met een BN’er,’ werkte Haribo niet mee aan de uitzending en nam het de bokaal niet in ontvangst. Vorig jaar won Haribo dezelfde prijs ook al, toen werkten ze wel mee aan de uitrijking.

Laat een reactie achter