Woensdag 1 mei 2024

Speel bewust

BetCity sponsor van voetbalfeest Oranje Strijders tijdens WK

Oranjestrijders BetCity 2

BetCity sponsort tijdens het WK voetbalfeest Oranje Strijders. Het feest met optredens van Tino Martin, Frans Duijts, en Wolter Kroes wordt in de Jaarbeurs in Utrecht georganiseerd. Ook voormalig BetCity-boegbeeld Andy van der Meijde zal aanwezig zijn bij het evenement.

Over iets meer dan twee weken begint het grootste voetbaltoernooi ter wereld: het WK 2022 in Qatar. Reden genoeg voor bookmakers over de hele wereld om alles uit de kast te trekken en dat gebeurt ook in Nederland. Zo maakte de KNVB enkele weken geleden bekend een groot voetbalfeest te organiseren in de Johan Cruijff Arena. Het Huis van Oranje, zoals het evenement heet, wordt gesponsord door onder andere de Nederlandse Loterij met haar merken TOTO en de Staatsloterij.

Op ruim dertig kilometer afstand van de Johan Cruijff Arena barst ook een groot feest los in de Jaarbeurs in Utrecht. Met artiesten als Frans Duijts en Wolter Kroes wordt het evenement Oranje Strijders georganiseerd rondom de wedstrijden van Oranje. Sponsor van het evenement is de Amsterdamse bookmaker BetCity, zo meldt Adformatie (€). Andy van der Meijde, die eerder te zien was in de reclames van BetCity, zal bij Oranje Strijders aanwezig zijn.

In een reactie aan CasinoNieuws.nl uit BetCity haar enthousiasme over het evenement:

“Bij BetCity, de beste speelstad van Nederland, neemt de Oranjekoorts inmiddels toe! We gaan er voor zorgen dat de Oranjefans een onvergetelijke avond krijgen vol met live top entertainment. Aan de Oranjestrijders om er een historisch WK van te maken, maar wij zien mooie kansen voor de mannen van Van Gaal!”

Woordvoerder BetCity

Dat BetCity zou uitpakken met het WK 2022, werd deze week nogmaals duidelijk. Zo was het gokbedrijf de eerste die een speciale WK-reclame lanceerde. Daarnaast liet de bookmaker een knap staaltje marketing zien met het Grote Speler Oranje shirt. Spelers kunnen dit speciale BetCity-shirt claimen als zij € 20 aan weddenschappen hebben geplaatst op het WK.

Een evenement als Oranje Strijders past hier dan ook goed bij, aldus Melvin Bostelaar van BetCity in een reactie aan Adformatie:

“We bieden onze spelers graag de beste ervaring en het leukste entertainment.”

Melvin Bostelaar, CEO van BetCity
DatumWedstrijdZaal openAftrapOptredens:
21 novemberSenegal – Nederland15:0017:00Wolter Kroes
Joël Borelli
Feestteam
Davy Keys
Sven Versteeg
25 novemberNederland – Ecuador15:0017:00Tino Martin
Frans Duijts
Feestteam
Davy Keys
Wilbert Pigmans
DJ Maurice
29 novemberNederland – Qatar14:0016:00Wolter Kroes
Joël Borelli
Yves Berendse
Feestteam
Davy Keys
Danilo Kuiters

Early Bird tickets voor het door BetCity gesponsorde Oranje Strijders kosten €15,50. Normale tickets kosten €19,00, tenzij je er vijf tegelijk koopt, dan kost het weer €15,50 per kaartje.

Geen Qatar, wel Oranje

Al lange tijd is er discussie rondom het mondiale eindtoernooi in Qatar. Volgens de Britse krant The Guardian overleden meer dan 6.500 dwangarbeiders bij de bouw van de stadions en hotels voor het wereldkampioenschap. Moderne slavernij, zo wordt de situatie in de oliestaat omschreven. Het zorgt ervoor dat bedrijven in een soort tweestrijd raken, want doorgaans pakken bedrijven uit bij sportevenementen van deze omvang. De vraag is dit jaar: ga je reclame en zo ja, wat is de juiste toon van je reclame-uiting.

Zo kwam supermarktketen Jumbo deze week volop in het nieuws door de nieuwe tv-reclame rondom het WK voetbal. In een van de shots zien we een groep bouwvakkers in oranje hesjes die de polonaise lopen. Dit leidde tot veel kritiek vanwege de vele omgekomen bouwvakkers in Qatar. Jumbo besloot hierop om de reclame per direct te stoppen.

Het valt Adformatie op dat bedrijven lijken te kiezen voor een focus op Oranje waarbij Qatar geen onderdeel is van het thema.

In de Tweede Kamer werd een motie ingediend om staatsdeelnemingen Holland Casino Online en TOTO te verbieden om reclame te maken rondom het WK in Qatar. De motie werd aangenomen, maar de regering ondernam tot dusver nog geen stappen om die motie uit te voeren. Holland Casino heeft aangegeven geen reclame rondom het WK te gaan maken, TOTO was niet zo stellig. Dat laatste tot ergernis van ChristenUnie-kamerlid Mirjam Bikker.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Meer over

Laat een reactie achter