Vrijdag 2 december 2022

Speel bewust

BetCity lanceert eerste WK-reclame

BetCity is de eerste bookmaker die een tv-reclame rondom het wereldkampioenschap voetbal lanceert. Naast de tv-reclame is het online casino ook een online campagne gestart waarbij spelers een BetCity WK-shirt kunnen claimen.

De eerste gokreclame in het teken van het WK 2022 is een feit. BetCity trapt hoopt de oranjekoorts te doen beginnen met een tv-commercial en online campagne. Voor deze online campagne komt BetCity met een eigen Oranje-shirt voor haar spelers. In de nieuwe tv-commercial zijn de Superfans al te zien met deze ‘Grote Speler Oranje shirts.’ De reclame is gemaakt door reclamebureau Aanstekelijk.

In de tv-reclame zien we ook een nieuwe Superfan verschijnen. Naast Randy en Japie staat namelijk niet Lesley, zoals in eerdere reclames van BetCity, maar Timmie in de kroeg te feesten na een doelpunt van Oranje. Het is niet duidelijk of Lesley daadwerkelijk een uitgaand transfertje heeft gemaakt, want hij was enkele dagen geleden nog wel zichtbaar op enkele uitingen op de social media-accounts van BetCity.

De reclame van BetCity voor dit WK omarmt de Oranjekoorts en het gevoel van samen het WK kijken met je vrienden. Je ziet hoe Randy, Timmie, en Japie zich klaarmaken om met hun vrienden in de kroeg de wedstrijd van het Nederlands Elftal te kijken. In Café Makkie, die goed gevuld is met allemaal mensen in hun “Grote Speler-shirts,” zien de drie superfans hoe Oranje scoort.

Scoor je pakkie-actie begeleidt BetCity WK reclame

BetCity, volgens de bookmaker zelf “de mooiste speelstad van dit WK.” start vandaag met een actie waarbij spelers een eigen Grote Speler Oranje-shirt kunnen claimen. Om zo’n shirt te claimen, moeten spelers een weddenschap van minimaal € 20 plaatsen op het WK. De gekozen weddenschap moet minimaal een quotering hebben van 1,30.

Zodra deze weddenschap is geplaatst, komt er een aantal bonussen beschikbaar in het bonusoverzicht van het account. Dit zijn de verschillende shirtmaten die beschikbaar zijn. Spelers kunnen vervolgens een van de bonussen claimen waarna het shirt met de juiste maat bij hen thuis wordt afgeleverd. Voor de actie geldt ‘op is op’ en net als bij alle andere bonussen is deze actie alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder.

Meer informatie over deze actie is beschikbaar op betcity.nl/promoties/wk-shirt.

Enkele weken eerder werd bekend dat BetCity en de Betstreet Boys podcast de handen ineen zullen slaan tijdens het WK 2022. Zo organiseren de Betstreet Boys een WK Spel waarbij onder andere free bets van BetCity te winnen zijn én komt de podcast iedere ochtend met een nieuwe WK-aflevering over het wedden op het WK voetbal.

Discussie rondom WK-reclames

Dat bookmakers als BetCity reclame maken rondom een groot toernooi als het WK lijkt logisch. Het WK in Qatar leidt echter al sinds de bekendmaking van het toernooi tot veel kritiek.

Ook in de Tweede Kamer ontstond een discussie of de Nederlandse staat als grootaandeelhouder moest toestaan dat de staatsdeelnemingen TOTO en Holland Casino reclame zouden maken voor het toernooi in Qatar. Dit zorgde ervoor dat Pieter Grinwis van de ChristenUnie een motie indiende om WK-reclames van de staatsdeelnemingen te voorkomen. De motie werd aangenomen en Holland Casino liet weten dat het bedrijf geen reclame zal maken tijdens het WK. TOTO liet weten dat het zou afwachten wat de regering zou beslissen.

Kort daarna was marketingdirecteur van TOTO, Arno de Jong, te gast in een radio-uitzending over sportmarketing. Hierin gaf hij aan dat TOTO wel actief zal zijn tijdens het WK. De uitingen van de Nederlandse Loterij zullen echter gericht zijn op Oranje en niet op Qatar.

Dat het toernooi en de situatie in Qatar een gevoelige kwestie is, merkt ook supermarktketen Jumbo. De supermarkt kwam deze week met zijn WK-reclame waarin bouwvakkers in Oranje hesjes de polonaise lopen. Op social media leidt dit tot veel kritiek vanwege de vele dwangarbeiders die zijn omgekomen tijdens de bouw van de stadions in Qatar.

Meer over

Laat een reactie achter