Zaterdag 20 april 2024

Speel bewust

WK 2022 breekt wedrecord, mede dankzij groei VS

WK wedrecord

Volgens OpenBet is er tijdens het WK 2022 in Qatar 13% meer gewed ten opzichte van het WK 2018 in Rusland, wat een wedrecord betekent. GeoComply geeft aan dat er alleen tijdens de Super Bowl in de Verenigde Staten meer is ingezet dan tijdens de WK-finale.

OpenBet, een platform- en serviceprovider voor het aanbieden van sportweddenschappen, laat weten dat er nog nooit zo veel gewed is op een WK dan tijdens het afgelopen WK in Qatar.

Behalve een stijging in de Verenigde Staten van 13% tijdens het WK, wat een wedrecord is, zag men ook een record engagement van 22% onder Europese sportwedders. Dat valt te lezen op iGB. Ook in Canada was de engagement met 21% een recordhoogte. Het land zal in 2026 samen met de Verenigde Staten en Mexico het WK voetbal voor mannen organiseren.

De FIFA schat dat de finale van het WK 2022 tussen Argentinië en Frankrijk door meer dan 1,5 miljard mensen is bekeken. Dit komt uit op 20% van de wereldbevolking.

De finale van het WK was de op één na populairste sportwedstrijd voor Amerikaanse gokkers. Dit blijkt uit gegevens van geolocatie- en fraudespecialist GeoComply. De wedstrijd trok 7,9 miljoen geolocatietransacties aan. Dit cijfer lag lager dan de 23,5 miljoen transacties van de Super Bowl. De WK-finale bleef wel de NBA-finale met 5,1 miljoen transacties en het NCAA-toernooi (college) met 4,8 miljoen transacties voor.

Voor € 615 miljoen gewed in Frankrijk tijdens WK

Ook in Frankrijk zijn de eerste cijfers openbaar gemaakt omtrent het wedden op en tijdens het WK voetbal. De Franse toezichthouder ANJ (Autorité Nationale des Jeux) laat in een bericht via LinkedIn weten dat er in totaal € 615 miljoen werd online werd ingezet op wedstrijden van het WK 2022. Daarvan is € 55 miljoen online gespeeld tijdens de finale tussen Frankrijk en Argentinië.

Daarnaast laat de waakhond weten dat het in januari 2023 een meer omvattende evaluatie gaat uitvoeren van het speelgedrag en de cijfers tijdens het WK. Ook zullen de reclamecampagnes van de gokexploitanten in Frankrijk gedurende het voetbaltoernooi onder de loep genomen worden. Zowel op inhoud, volume, als gebruikte instrumenten.

Lead-foto door: Dale MacMilan/Soccrates

Sportsbetting partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Laat een reactie achter