Zondag 21 juli 2024

Speel bewust

Staatsloterij NK Klunen wint award voor PR Stunt van het Jaar 2024

Staatsloterij NK Klunen

Het NK Klunen van de Staatsloterij heeft de award voor PR Stunt van het Jaar gewonnen. De Staatsloterij organiseerde het NK Klunen om herinneringen aan de Elfstedentocht in ere te houden. De campagne werd opgezet door het PR-bureau NewsLab, en het marketingbureau House of Sports.

In 1997 was de laatste editie van de Elfstedentocht in Nederland, toen Henk Angenent en Klasina Seinstra als eersten de finishlijn wisten te bereiken. Ieder jaar hopen duizenden schaatsliefhebbers dat de temperatuur in Nederland tijdens de winter weer daalt tot ver onder het vriespunt. Alleen als de temperatuur langere tijd onder het vriespunt ligt, zal er genoeg natuurijs zijn om een nieuwe editie van de Elfstedentocht te organiseren.

Door de stijgende temperaturen in de afgelopen decennia lijkt de kans steeds kleiner te worden. De Staatsloterij besloot afgelopen winter aan te grijpen om de herinnering aan de Elfstedentocht in ere te houden. Het schakelde hierbij de hulp in van reclamebureau’s NewsLab en House of Sports, die moesten helpen om de herinnering te koppelen aan de Staatsloterij.

Staatsloterij NK Klunen

De reclamebureaus bedachten in samenwerking met de Staatsloterij het NK Klunen. Het evenement werd op 11 februari 2024 georganiseerd in Sneek, om een eerbetoon aan de Nederlandse schaatscultuur te brengen. Met de hulp van Erben Wennemars en Henk Angenent werden honderden schaatsliefhebbers opgetrommeld om deel te nemen.

De liefhebbers hadden zich massaal aangemeld, maar slechts 120 schaatsers wisten via een loting een startbewijs te bemachtigen. Het NK Klunen was een groot succes, en de winnaar kreeg een cheque van € 5.000 plus een reis naar Lapland om de GP Marathonschaatsen mee te maken.

Ook de Staatsloterij viel met het NK Klunen in de prijzen, want bij de Dutch PR Awards 2024 van Marketing Report won het een award. Het Staatsloterij NK Klunen pakte namelijk de award voor PR Stunt van het Jaar 2024. Dat maakte Arno de Jong, CMO van Nederlandse Loterij, woensdag bekend op LinkedIn.

In de categorie PR Stunt van het Jaar bleef het “Aardappelverkiezing” van Food Cabinet en “Silence Social Hate” van Het PR Bureau voor.

CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal

Altijd het laatste nieuws over de Nederlandse kansspelindustrie direct op je telefoon of WhatsApp op je computer? Volg het CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal en mis niets meer!

Lead-foto via Photo Republic / Marco De Swart op Nederlandse Loterij op LinkedIn.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Eric Mertens

Eric Mertens

Redacteur CasinoNieuws.nl
Eric Mertens schrijft voor CasinoNieuws.nl over de nationale en internationale wereld van online casino's, met een specialisme op het gebied van poker. Eric is daarnaast liefhebber van Ajax en fanatiek sportwedder.

Laat een reactie achter