Maandag 29 november 2021

Nederlandse Loterij tweemaal in de prijzen bij Effie Awards

Nederlandse Loterij Effie Awards

De Nederlandse Loterij heeft bij de Effie Awards zowel een zilveren als een bronzen beeldje gewonnen. Bij de jaarlijkse uitreiking is het daarmee de enige aanbieder van kansspelen die in de prijzen valt. Er waren in totaal dertien Effies te verdelen.

De Effie Awards zijn jaarlijkse, prestigieuze prijzen voor vakmanschap in de marketing- en reclamewereld. Je wint een prijs als jouw campagne aan effectieve communicatie doet en de boodschap goed over weet te brengen. Effie is onderdeel van het Amerikaanse Effie Worldwide Inc.. De prijzen worden sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Wereldwijd doen meer dan 50 landen mee aan deze award show.

Nederlandse Loterij wint twee Effie Awards

De Nederlandse Loterij kon dus op twee Effie Awards rekenen.

Arno de Jong, CMO van de Nederlandse Loterij, liet op LinkedIn weten blij te zijn met de prijzen. Toch gaan zijn grootste complimenten naar de organisatie van de Effie Awards. Door de pas ingevoerde coronamaatregelen, moesten zij de planning omgooien en het diner schrappen.

“Fijn dat de Effie uitreiking, weliswaar aangepast, doorging. Groot compliment voor de flexibiliteit van de organisatie! Dat Nederlandse Loterij ook nog eens twee keer in de prijzen viel maakte het voor ons helemaal af.”

Arno de Jong, CMO bij de Nederlandse Loterij (via LinkedIn)

Winnaars gouden Effie Awards 2021

De Nederlandse Loterij sleept dus twee Effie Awards in de wacht, maar degenen met een gouden Effie kunnen écht juichen. Van deze gouden awards zijn er twee uitgereikt. Die prijzen gingen naar Zeeman en ASR Nederland. Bij Zeeman kreeg de campagne ‘Lucht’ de hoogst mogelijke prijs. In het geval van ASR gaat het om de reclames van ‘Dit is de tijd van doen’.

Je vindt hier een compleet overzicht van alle winnaars.

Laat een reactie achter