Maandag 26 september 2022

Speel bewust

Staatsloterij wint Gouden Loeki met reclame ‘Frummel’

Staatsloterij wint Gouden Loeki met reclame ‘Frummel’

De reclame ‘Frummel’ van de Staatsloterij heeft de Gouden Loeki voor beste reclame van 2020 gewonnen. Het is het derde jaar op rij dat de Staatsloterij de reclameprijs wint.

In een feestelijke uitzending op omroep Max gisteravond werd de Gouden Loeki uitgereikt aan de beste reclame op de Nederlandse televisie van 2020. De reclame ‘Frummel’ van de Staatsloterij ging met de hoogste eer aan de haal en mocht de Gouden Loeki in ontvangst nemen.

Presentatrice Carrie ten Napel verzorgde de uitreiking en werd daarbij geassisteerd door Hans Klok. Voor de Staatsloterij was Chief Marketing officer Arno de Jong aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen. Namens het reclamebureau TBWA\NEBOKO waren Patritia Pahladsingh en Darre van Dijk aanwezig. Het reclamebureau was voor in totaal drie reclames genomineerd.

Het is de derde keer dat de samenwerking Staatsloterij en TBWA\NEBOKO zorgt voor goud op de schoorsteenmantel. Vorig jaar wonnen ze de prijs met de reclame met egeltje Freddie. Het jaar daarvoor wonnen ze met hondje Frekkel.

In totaal werden er 54.000 stemmen uitgebracht op de Gouden Loeki verkiezing. Het was de 26e keer dat de prijs werd uitgereikt.

De reclame buurttuin van het Ministerie van VWS/Eén tegen eenzaamheid werd runner-up. ‘Goed eten is samen eten’ van de PLUS pakte het brons.

De Loden Loeki, de prijs voor juist de slechtste reclame op de Nederlandse televisie, werd in december al uitgereikt. De televisiespot voor de VriendenLoterij met Martien Meiland won toen de Loden Leeuw in de categorie ‘Reclame met een BN’er’.

ReclameMerkReclamebureau
1‘Frummel’StaatsloterijTBWA\NEBOKO
2‘Buurttuin’Ministerie van VWSOpen Now Amsterdam
3‘Goed eten is samen eten’PLUSWunderman Thompson
4‘Met Jumbo naar de Dutch Grand Prix’ JumboAlfred International
5‘Zo maken we er samen een mooie zomer van’JumboAlfred International
6‘Guus’Spieren voor SpierenWefilm
7‘Opa en Oma’McDonald’sTBWA\NEBOKO
8‘Dank aan de zorg’dankaandezorg.nlIris Amsterdam
9‘#metelkaar’Douwe EgbertsTBWA\NEBOKO
10‘Mantelzorg – deel je zorg’Ministerie van VWSRoorda
Arno de Jong (links) CMO Nederlandse Loterij samen met Patritia Pahladsingh en Darre van Dijk van reclamebureau TBWA\Neboko

Laat een reactie achter