Maandag 27 mei 2024

Speel bewust

Nieuwe reclame Staatsloterij: Koningsdag vier je samen

De nieuwe reclame van de Staatsloterij staat in het teken van Koningsdag, want Koningsdag vier je samen. Dat is de boodschap die de Staatsloterij wil overbrengen. Reclamebureau TWBA/NEBEKO kreeg de opdracht om te laten zien dat sommige dingen waardevoller kunnen zijn dan het winnen van de hoofdprijs.

Aan het einde van de maand is het weer tijd voor de Koningsdagtrekking van de Staatsloterij en speciaal voor deze trekking komt de Staatsloterij met een nieuwe televisiereclame. Voor de reclame, die woensdag voor het eerst te zien zal zijn op televisie, is wederom reclamebureau TBWA/NEBEKO ingeschakeld. Het reclamebureau maakt al meerdere jaren de reclames voor de Staatsloterij en wist tussen 2018 en 2022 maar liefst vier keer een Gouden Loeki te winnen met de decemberreclames voor de Staatsloterij.

Koningsdag vier je samen met jouw vrienden

In het persbericht laat de Staatsloterij weten dat zij met de campagne wil laten zien dat vriendschap belangrijker is dan het winnen van een grote prijs. De boodschap luidt dan ook: ‘Koningsdag vier je samen met jouw vrienden’.

Dit is ook te zien in de reclame die draait om de in Japan woonachtige Boris. Op een dag ontvangt hij meerdere hints van zijn vrienden uit Nederland. Zo wordt er een goudvis op zijn werk bezorgd, ziet de man een oude foto uit 2019 waar hij met zijn vrienden Koningsdag vierde in Café De Zotte Goudvis, en krijgt hij tot slot een Koningsdaglot opgestuurd van zijn vrienden. Op de achterkant van het lot zit een briefje met de tekst ‘Als jij komt, winnen we sowieso’.

De commercial van de Staatsloterij eindigt dan ook op Koningsdag in Café De Zotte Goudvis. De vrienden van Boris zien plots een bekend gezicht in de deuropening verschijnen. Boris is vanuit Japan overgevlogen naar Nederland om met hen samen Koningsdag te vieren. Vanzelfsprekend heeft hij het opgestuurde Koningsdaglot meegenomen.

Onderdeel van Koningsdag geworden

Volgens Michael Kastelijns, Business Director van de Staatsloterij, is de Koningsdagtrekking echt onderdeel geworden van Koningsdag. Hij plaatst de loterijtrekking in het rijtje met de oranje tompouce en de vrijmarkt:

“Met deze campagne benadrukken we het gevoel dat Nederland heeft tijdens Koningsdag: samen zijn en samen vieren.”

Michael Kastelijns, Business Director Staatsloterij

Hij benadrukt daarnaast dat de campagne naadloos aansluit bij Groepsspelen van de Staatloterij, waarmee je in groepsverband mee kunt doen aan de loterij. Ook tijdens de Koningsdagtrekking kun je met een groep meespelen om ook zo samen Koningsdag te vieren.

Managing Director van TBWA\NEBOKO, Anouk Zink, denkt dat de nieuwe Koningsdag reclame aansluit op de andere reclames die haar reclamebureau voor de Staatsloterij maakte:

“Sommige dingen in het leven zijn waardevoller dan het winnen van die ene grote hoofdprijs. Dat is de boodschap die we al jaren uitstralen bij de herkenbare Oudejaarscommercials van Staatsloterij en die nu ook bij de Koningsdagcommercial terugkomt. Met deze commercial werden we uitgedaagd om weer alles uit de kast te halen en een inspirerend en ontroerend verhaal te maken. Met als resultaat een commercial waarin we mensen aansporen om elkaar op te zoeken en samen te zijn, iets wat tekenend is voor Koningsdag.”

Anouk Zink, TBWA/NEBOKO

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Jeffrey Noeken CasinoNieuws.nl

Jeffrey Noeken

Senior Redacteur CasinoNieuws.nl
Jeffrey Noeken is senior redacteur bij CasinoNieuws.nl. Hij is een expert op het gebied van de Nederlandse en Curaçaose kansspelwetgeving.

Meer over

Laat een reactie achter