Donderdag 5 augustus 2021

Britse gebruikers van Snapchat kunnen gokreclames uitzetten

Snapchat

De Betting and Gaming Council (BGC) is verheugd dat Britse gebruikers van Snapchat zich kunnen afmelden voor gokreclames. Het platform heeft het afgelopen jaar nauw samengewerkt met de BGC. Daarmee willen ze ervoor zorgen dat klanten meer controle krijgen over de advertenties die ze zien.

In 2020 bracht de Betting and Gaming Council (BGC) een bijgewerkte gedragscode uit voor advertenties. BGC-leden moesten ervoor zorgen dat alle advertenties op sociale media gericht zijn op gebruikers van 25 jaar en ouder. Een uitzondering is als een platform kan bewijzen dat advertenties precies gericht zijn op iedereen ouder dan 18 jaar.

Dit weekend kwam de BGC naar buiten met het nieuws dat Snapchat zijn Britse gebruikers de mogelijkheid geeft om gokreclames uit te zetten. Michael Dugher, topman van de BGC, is zeer verheugd:

“Dit is nog meer bewijs van onze toewijding om de normen in de gereguleerde sector te verhogen. Ik verwelkom deze stap van Snapchat. Ik dring er bij alle sociale media en zoekplatforms op aan om gebruikers de mogelijkheid te bieden zich af te melden voor het bekijken van gokreclames. De gereguleerde gok- en kansspelindustrie is vastbesloten om veiliger gokken te promoten. In tegenstelling tot de onveilige en groeiende online zwarte markt, die geen van de waarborgen heeft die gebruikelijk zijn onder BGC-leden.”

Michael Dugher, topman BGC

De manager van de Britse afdeling bij Snapchat, Ed Couchman, gaf ook een reactie op de mogelijkheid tot het uitzetten van gokreclames:

Het is altijd belangrijk voor ons geweest dat onze community invloed kan uitoefenen op het soort advertenties dat ze op Snapchat zien. Het is fantastisch om deze verandering door te voeren. We zijn dankbaar dat we partners in de BGC hebben die essentieel werk doen om ervoor te zorgen dat deze industrie blijft groeien en evolueren met de consument centraal.

Ed Couchman van Snapchat UK

Toezicht op reclame door UKGC

Groot-Brittannië was in 2005 al één van de eerste landen met een wet online kansspelen. De United Kingdom Gambling Commission zorgt ook voor toezicht op de reclames die gemaakt worden. Dit betekent dat er controles uitgevoerd worden op reclames en informatie die verstrekt wordt. Voor het verkrijgen en behouden van een licentie moet een online casino eerlijke informatie aan de speler verstrekken.

Dat betekent geen misleidende teksten of valse beloftes. In de praktijk betekent dat onder meer dat casino’s duidelijk de voorwaarden moeten tonen om te spelen. En welke voorwaarden er aan eventuele bonussen verbonden zijn. De kleine lettertjes zijn hierdoor groter gemaakt, zodat ze direct zichtbaar zijn voor iedereen.

Laat een reactie achter