Maandag 27 mei 2024

Speel bewust

VriendenLoterij kiest reclamebureau DDB Amsterdam, eerste campagne gelanceerd

Na een pitch met een ander reclamebureau is DDB Amsterdam gekozen als het vaste reclamebureau van de VriendenLoterij. Eerder koos de VriendenLoterij er voornamelijk voor om reclames intern te ontwikkelen. Inmiddels hebben beide bedrijven de eerste campagne “Elke dag plezier” voor de VriendenLoterij gelanceerd.

Voor het eerst heeft de VriendenLoterij ervoor gekozen om te gaan werken met een vast reclamebureau voor haar marketinguitingen. Na een pitch met één ander bureau is DDB Amsterdam gekozen als het nieuwe, vaste reclamebureau voor de VriendenLoterij. Door de samenwerking gaat het reclamebureau werken aan de merkpositionering en visuele identiteit van de VriendenLoterij, zo schrijft FONK.

Over de nieuwe samenwerking zegt Niels Bredemeijer van DDB Amsterdam het volgende:

“Onze designers hebben de identiteit vormgegeven en daarna is de interne studio van de VriendenLoterij gaan ontdekken op welke manier die in de bestaande middelen het best gebruikt, uitgebreid en doorontwikkeld kon worden. Het is een mooie samenwerking.”

Niels Bredemeijer, DDB Amsterdam

Ook Geert Friebel, hoofd Marketing & Partnerships bij de VriendenLoterij, is blij met de stap. Hij gaf aan dat ze hebben gezocht naar een partner die inhoudelijk sterk en creatief is, om het merk van de VriendenLoterij meer betekenis te geven.

“Met DDB hebben we gewerkt aan de nieuwe merkpositionering die ons nog meer onderscheid geeft en daarmee de mensen kennis laat maken met alle mogelijkheden van de VriendenLoterij.”

Geert Friebel, VriendenLoterij

Ruim drie jaar geleden won de VriendenLoterij nog een Loden Leeuw voor hun reclame met Martien Meiland, die destijds is uitgeroepen tot meest irritante reclame met een BN’er.

Eerste campagne gelanceerd

Inmiddels hebben beide partijen ook al de eerste campagne voor de VriendenLoterij gelanceerd. Het thema van de nieuwe campagne is ‘Elke dag plezier’, omdat je ieder uur, elke dag, elke week, en elke maand kans maakt op geldprijzen bij de loterij. In de eerste reclame staat voetbalsupporter Henk centraal, die dagelijks langs de lijn staat bij zijn voetbalclub VVG.

Henk speelt mee met de VriendenLoterij om kans te maken op de geldprijzen, maar daarnaast steunt hij met zijn deelname ook zijn club. Daar beleeft hij dan ook dagelijks plezier aan:

CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal

Altijd het laatste nieuws over de Nederlandse kansspelindustrie direct op je telefoon of WhatsApp op je computer? Volg het CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal en mis niets meer!

Lead-foto via YouTube-video van de VriendenLoterij.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Eric Mertens

Eric Mertens

Redacteur CasinoNieuws.nl
Eric Mertens schrijft voor CasinoNieuws.nl over de nationale en internationale wereld van online casino's, met een specialisme op het gebied van poker. Eric is daarnaast liefhebber van Ajax en fanatiek sportwedder.

Laat een reactie achter