Maandag 22 juli 2024

Speel bewust

Eurojackpot lanceert nieuwe reclamecampagne: ‘Be a Winner Man’

Deze week heeft Eurojackpot een nieuwe reclamecampagne gelanceerd met de boodschap dat je, ongeacht of je een jackpot wint of niet, als een winnaar door het leven moet gaan. Met de nieuwe reclame kiest Eurojackpot naar eigen zeggen voor een nieuwe strategie, waarbij ze laten zien dat echte rijkdom niet door het winnen van een jackpot hoeft te komen.

Het winnen van een jackpot is lang niet voor iedereen weggelegd, maar volgens de nieuwe reclamecampagne van Eurojackpot is dat ook niet nodig om echte rijkdom te ervaren. In haar nieuwe reclame probeert Eurojackpot de boodschap over te brengen dat je als winnaar door het leven moet gaan, of je nu een jackpot wint of niet. Dat schrijft de organisator van de jackpot op haar website.

In de reclame is te zien hoe een man in zijn ochtendkleding over straat ‘rolt’ met wieltjes onder zijn schoenen. De man oogt zelfverzekerd en trekt onderweg bekijks van anderen. Eurojackpot vertelt dat ze hebben gekozen voor een hoofdpersoon, die niet voor de hand ligt, maar iemand aan wie mensen zich kunnen spiegelen. Ze hopen hiermee aan te tonen dat iedereen een winnaar kan zijn. Het zou de mindset zijn die het leven leuker maakt.

Saskia Baartman, business director van Eurojackpot, legt uit waarom ze hebben gekozen voor een nieuwe strategie met de reclamecampagne:

“Door een nieuwe richting in te slaan, claimen we een unieke en eigen positie in het loterijlandschap. We leggen minder focus op wat je allemaal kunt doen met de hoogst oplopende jackpot van Nederland, maar kiezen voor een andere insteek. Daarin roepen we op het leven te leven zoals alleen jij dat kunt: ga ervoor en geniet. En stop niet met dromen, want 120 miljoen is wel lekker man…”

Saskia Baartman, Eurojackpot

De nieuwe reclamecampagne is ontwikkeld in samenwerking met het reclamebureau TBWA/NEBOKO, wat ook al jarenlang samenwerkt met de Staatsloterij. Daarmee won het al meerdere keren de Gouden Loeki voor de beste reclame van het jaar. Anouk Zink, managing director van het reclamebureau, reageerde als volgt:

“Be a Winner Man is een verfrissende en disruptieve kijk op rijkdom. De hoofdpersoon, die levensvreugde en zelfvertrouwen uitstraalt, inspireert ons allen om met een winnaarsmentaliteit door het leven te gaan, jackpot of niet. Het laid-back karakter van de muziek onderstreept deze boodschap en nodigt iedereen uit om elke dag als ‘Winner’ te leven.”

Anouk Zink, TBWA/NEBOKO

Begin dit jaar ervaarde een speler van de Eurojackpot ongetwijfeld ook het gevoel van rijkdom bij het winnen een hoofdprijs. Toen won de speler die zijn of haar lot in Rotterdam had gekocht een bedrag van € 5.018.161,10.

Lead-foto via Nederlandse Loterij.

CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal

Altijd het laatste nieuws over de Nederlandse kansspelindustrie direct op je telefoon of WhatsApp op je computer? Volg het CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal en mis niets meer!

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Eric Mertens

Eric Mertens

Redacteur CasinoNieuws.nl
Eric Mertens schrijft voor CasinoNieuws.nl over de nationale en internationale wereld van online casino's, met een specialisme op het gebied van poker. Eric is daarnaast liefhebber van Ajax en fanatiek sportwedder.

Laat een reactie achter