Zaterdag 8 oktober 2022

Speel bewust

Expekt sluit Nederlandse accounts, roept op te registreren bij Betclic

Expekt Nederland Betclic

Online casino Expekt heeft alle in Nederland woonachtige klanten een e-mail gestuurd dat hun account wordt gesloten. Expekt zegt te stoppen met het aanbieden van haar diensten in Nederland. De klantenservice geeft aan dat je een account kan aanmaken bij Betclic, het moederbedrijf van Expekt. De accountbalans kan niet overgeheveld worden.

Expekt stuurde op 22 april haar Nederlandse klanten een e-mail met de melding dat alle Nederlandse accounts gesloten worden. Expekt zal op 6 mei haar activiteiten in Nederland stopzetten, schrijft het bedrijf in de e-mail. Waarom het tot die beslissing is overgegaan, staat niet beschreven in de email.

Online casino Expekt reageerde niet op een verzoek tot commentaar via de email. De klantenservice gaf via de live chat optie aan dat Nederlandse klanten een account kunnen aanmaken bij Betclic. Het account overzetten (inclusief de accountbalans en eventuele bonussen) is niet mogelijk.

Betclic is de eigenaar van het merk Expekt maar verkocht de subdivisie Expekt Nordics vorige maand aan LeoVegas. Expekt Nordics heeft een licentie in Zweden. Volgens iGamingBusiness bevatte de verkoop van Betclic aan LeoVegas alle rechten op het gebruik van het merk Expekt en was het inclusief de database met bestaande Expekt-klanten. In een reactie aan CasinoNieuws.nl bevestigde LeoVegas deze overname van het merk Expekt en gaf het aan dat de technische migratie van de overname gepland staat voor de maand mei. Het bedrijf gaf aan niet betrokken te zijn bij het opheffen van accounts en verwees hiervoor door naar Betclic.

Tot donderdag 29 april 2021 kunnen Nederlandse spelers spelen bij Expekt. Na die dag kan je tot donderdag 6 mei nog wel inloggen, maar niet meer spelen. In die tussenliggende week worden Nederlandse spelers geacht hun accountbalans op te nemen. Als je als Nederlandse speler al bets had uitstaan, zijn deze geannuleerd. Ook eventuele bonussen komen te vervallen.


De volledige email van Expekt aan haar Nederlandse klanten is als volgt:

Dear customer,

We regret to inform you that Expekt will suspend its activities in your country on the 6th of May. Until the 29th of April you will still be able to log in and play, in the last week you will only be able to log in to withdraw any remaining funds. We were glad to have you as a customer and hope you enjoyed playing with us. We will try to ensure that the closing of your account will be as smooth as possible.

If you have any funds left on your balance, kindly access “My Account” section where you can proceed with requesting a withdrawal to the payment method of your choice. Kindly follow the following processes in order not to delay the processing of your pay out:

– If you have used a credit card to deposit, you should request a withdrawal of any remaining funds to this payment method to speed up the processing;
– If you wish to withdraw to a bank account, if it is the first time you use this bank account, kindly send a copy of a bank statement showing the IBAN number and your full name;
– If you have a skrill account that you would like to withdraw to, kindly send us a screenshot of the account showing the email address.

Finally, if your gaming account was never verified, a copy of your ID (Front and Back) and a proof of address (not more than 6 months old) must be provided.

For now, if any of your bets are still pending, they will be cancelled, and the money credited back to your account. Your unused bonuses will also be voided. After the closure date you can still contact customer support and your refund will be processed manually.

Whilst extending our apologies for any inconvenience this situation may cause and we take this opportunity to thank you for choosing Expekt and wish you the very best for the future.

The Expekt Team

Laat een reactie achter