Dinsdag 23 juli 2024

Speel bewust

Influencer Jake Paul lanceert micro-betting bedrijf Betr

Jake Paul Betr

Social media influencer Jake Paul heeft samen met de medeoprichter van Simplebet een micro-betting bedrijf opgezet onder de naam Betr. Mede dankzij een investering van $ 50 miljoen ( € 48,9 miljoen) kan Betr operationeel gaan. Jake Paul wil met Betr het landschap van sportweddenschappen en sportmedia veranderen.

De bekende Amerikaanse social media ster Jake Paul heeft in samenwerking met de medeoprichter van Simplebet, Joey Levy, de micro-betting site Betr opgezet.

Betr moet naar eigen zeggen de eerste bookmaker worden die zich voornamelijk richt op micro-weddenschappen. Dit zijn weddenschappen binnen een sportwedstrijd. Een voorbeeld hiervan is wedden op de uitkomst van een slagbeurt binnen het honkbal, of gokken op de volgende drive bij American Football. Het zijn snelle weddenschappen, die passen bij de beleving van de nieuwe consument en de nieuwe manier van media.

Met de oprichting van Betr betreedt Paul voor het eerst de bookmakersmarkt. Hij zal de positie van voorzitter gaan bekleden, waar Levy de functie van CEO zal krijgen. Betr zal niet alleen als micro-betting bedrijf opereren. Het zal tegelijkertijd dienst doen als mediabedrijf, zo valt te lezen in het persbericht.

Betr zal draaien op het platform van Simplebet en zal binnenkort haar app in de Verenigde Staten lanceren. Simplebet is een B2B productontwikkelaar die platforms ontwerpt voor bookmakers.

Simplebet CEO Chris Bevilacqua liet weten verheugd te zijn met het partnership:

“We zijn verheugd om Betr’s technologiepartner te zijn, die unieke in-play wedervaringen rond micro-betting mogelijk maakt en de manier verandert waarop consumenten sportweddenschappen afsluiten en inzetten.

“De combinatie van onze best-in-class technologie samen met de vernieuwde gebruikerservaring, het bereik en de invloed van Betr’s distributiekanalen zal een grote kracht in de markt zijn. Dit partnerschap bevat veel van de beste elementen van de snel toenemende convergentie van sport, media en technologie en we zijn verheugd om in het middelpunt daarvan te staan.”

Chris Bevilacqua, CEO Simplebet

Om Betr operationeel te krijgen haalde Paul een bedrag van $ 50 miljoen op bij investeerders. Enkele van deze investeerders zijn de co-owners van de bekende Amerikaanse sportploegen San Francisco 49ers, Boston Celtics, en Miami Marlins. Ook de Amerikaanse rapper Travis Scott heeft het nieuwe project mede gefinancierd.

Jake Paul wil met Betr het wedlandschap veranderen

Met Betr wil Jake Paul het wedlandschap veroveren en veranderen. De ster, die groot is geworden dankzij social media en YouTube, noemt micro-betting dan ook de TikTok-ificatie van het wedden op sport. Hij zal onder de vlag van Betr een nieuwe show gaan hosten met de naam BS with Jake Paul. Betr zelf zal ook ruimschoots aanwezig zijn op social media platforms zoals TikTok, Twitter, Instagram, LinkedIn, en YouTube.

De influencer gaf aan dat sportweddenschappen hem niet interesseerde totdat hij in aanraking kwam met micro-betting. Ook vertelt Paul dat ze de marktleider willen worden op het gebied van sportweddenschappen en sportmedia:

“Ik hield niet van sportweddenschappen tot ik kennismaakte met micro-betting. Micro-betting is de TikTok-ificatie van sportweddenschappen en ik ben verheugd om het naar de massa te brengen via Betr. We zijn ingestapt voor de lange termijn en zijn gericht op het doen van dingen op de juiste manier. We krijgen een licentie per staat en houden ons aan de regelgeving van elke staat, terwijl we pleiten voor belangrijke consumentenbeschermingen en verantwoordelijk gokken. We willen het categoriebepalende consumentenbedrijf zijn in zowel sportweddenschappen als sportmedia tegen het einde van het decennium en we zijn ervan overtuigd dat we dat doel zullen bereiken.”

Jake Paul, influencer en voorzitter van Betr

Joey Levy, CEO van Betr, noemt het een kwestie van tijd voordat micro-betting de meest voorkomende manier van wedden op sport gaat zijn:

“Betr zal micro-betting ontbundelen door er een volledig bedrijf rond te bouwen en de ervaring te leveren in een eenvoudige, intuïtieve UI-laag. Wij geloven dat micro-betting uiteindelijk zal uitgroeien tot de primaire manier waarop consumenten wedden op Amerikaanse sporten, gezien (1) de stop en start cadans van de Amerikaanse sport zich perfect leent voor deze stijl van wedden, en (2) vergelijkbaar met hoe daily fantasy sports geïnnoveerd is bovenop seizoensgebonden fantasy, micro-betting introduceert een orde van grootte van een groter niveau van instant bevrediging aan de huidige sportweddenschappen gebruikerservaring.”

Joey Levy, CEO Betr

De lancering van het bedrijf ging zoals verwacht via social media. Via een bericht op Twitter en een video op YouTube kondigt Jake Paul aan dat hij het sportlandschap gaat veranderen zoals hij dat ook met het boksen heeft gedaan. Ook haalt hij uit naar de promotie van illegale casino’s door influencers. Paul zelf geeft aan dat hij aanbod van $ 40 miljoen afsloeg van een crypto-casino. Met Betr wil hij het kijken naar, en wedden op sport aantrekkelijker maken via een legale manier.

lead-foto via YouTube/Betr

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Jimmy Driessen

Jimmy Driessen

Redacteur CasinoNieuws.nl
Jimmy Driessen is redacteur bij CasinoNieuws.nl en schrijft over de Nederlandse, Belgische, en Duitse Kansspelmarkt. Hij is groot voetballiefhebber en een expert op het gebied van Amerikaanse sporten.

Laat een reactie achter