Vrijdag 18 juni 2021

LeoVegas sluit zich aan bij branchevereniging NOGA

NOGA LeoVegas

De Nederlandse Online Gambling Associatie (NOGA) heeft vandaag haar nieuwste lid LeoVegas welkom geheten. LeoVegas voegt zich hiermee bij een grote groep gokbedrijven die worden vertegenwoordigd door de brancheorganisatie.

De nieuwe Wet Kansspelen op afstand is op 1 april 2021 ingegaan. Sinds die dag kunnen aanbieders een licentie aanvragen. LeoVegas is één van de aanbieders die de markt in Nederland hoopt te kunnen betreden. Zij verwachten echter pas in 2022 live te gaan, zo bleek uit hun jaarverslag.

Door zich aan te sluiten bij de NOGA laat LeoVegas zien dat ze een serieuze partij willen worden op de Nederlandse kansspelmarkt. Het doel van de NOGA is om alle krachten van de online aanbieders te bundelen. Op die manier willen ze zorgen voor “stevige consumentenbescherming, verantwoord gokken en een gelijk speelveld wanneer de markt open gaat”.

Eind december voegde online aanbieder Betway zich nog bij de Nederlandse Online Gambling Associatie.

Reacties NOGA & LeoVegas

In het persbericht gaf Peter-Paul de Goeij, directeur van NOGA, zijn reactie op de toetreding van LeoVegas:

“We zijn superblij met dit nieuws. LeoVegas is een bekend en gewaardeerd merk, het heeft een geweldige staat van dienst en brengt een schat aan kennis en ervaring naar NOGA, die NOGA op haar beurt kan delen met de rest van de lokale gokindustrie. Net als de andere leden van NOGA, neemt LeoVegas de consumentenbescherming en verantwoord gokken uiterst serieus en loopt het voorop met initiatieven zoals bijvoorbeeld LeoCare. We kijken ernaar uit om nauw met hen samen te werken voor het welslagen van opening van de Nederlandse online gokmarkt.”

Peter-Paul de Goeij, directeur van NOGA

Ook Daniel Valiollahi, Directeur Communicatie en Public Affairs bij LeoVegas, was erg enthousiast over de aankondiging:

“We kijken ernaar uit dat de Nederlandse markt eindelijk lokale vergunningen beschikbaar stelt die eerlijke concurrentie en een hoge consumentenbescherming garanderen. De bedrijfsstrategie van LeoVegas is om te groeien op lokaal gereguleerde markten en juist daarom geloven wij in goed vertegenwoordigde en gerespecteerde brancheorganisaties zoals NOGA om een constructieve gesprekspartner te zijn, hetgeen ertoe leidt dat de Nederlandse online marktregulering succesvol zal zijn.”

Daniel Valiollahi, directeur communicatie en Public Affairs bij LeoVegas

Laat een reactie achter