Vrijdag 17 mei 2024

Speel bewust

Unibet vraagt samen met Tour de Tietema aandacht voor hartproblemen

Follow Your Heart Unibet

In de afgelopen jaren is de wielerwereld regelmatig opgeschrikt door hartproblemen bij wielrenners. Diverse renners moesten hun carrières voortijdig beëindigen, en in oktober vorig jaar overleed de Nederlandse wielrenner Mark Groeneveld op 20-jarige leeftijd vermoedelijk aan een hartstilstand. Tour de Tietema en Unibet zijn daardoor een initiatief gestart om aandacht te vragen voor hartproblemen: “Follow Your Heart”.

In september vorig jaar veroorzaakte de Belgische wielrenner Nathan van Hooydonck, 27 jaar, een auto-ongeluk toen hij achter het stuur onwel werd. Hij overleefde het ongeluk wel, maar uit onderzoek bleek dat hij een afwijking aan de hartspier had. Daardoor kreeg hij een defibrillator in zijn lichaam geplaatst, en ondanks dat het goed ging moest hij zijn profloopbaan beëindigen.

Voor Mark Groeneveld, een 20-jarige wielrenner uit Nederland, ging het een maand later wel mis. Hij zakte een dag na een wielerwedstrijd in China in elkaar en overleed vermoedelijk aan een hartstilstand.

Follow Your Heart

Door het groeiende aantal verhalen over hartproblemen in de wielersport hebben Tour de Tietema en sponsor Unibet een initiatief gestart om hier aandacht voor te vragen. Eigenaren van de wielerploeg TDT-Unibet – Bas Tietema, Devin van der Wiel, en Josse Wester – waren van mening dat ze zelf te weinig wisten over hartproblemen, zo leggen ze uit in de aankondiging:

“Ik probeer in alles wat ik doe mijn hart te volgen, maar ik heb zowel in het wielrennen als daarbuiten gemerkt dat een minder goed functionerend hart je ook erg onzeker kan maken. Verhalen over hartproblemen hoor je binnen de wielerwereld helaas steeds vaker. Toch weet niet iedereen hoe je moet handelen als er echt iets goed mis is. Ook Devin, Josse en ik wisten niet hoe we levensreddend moesten optreden. Met onze content en onze wielerploeg bereiken we veel mensen, dus we wilden dat bereik graag inzetten om aandacht te vragen voor dit actuele thema.”

Bas Tietema

Tour de Tietema en Unibet hebben de campagne “Follow Your Heart” gelanceerd, waar ze een gratis AR-experience aanbieden. Door een QR-code te scannen kunnen bezoekers van de website in een digitale omgeving in acht stappen leren hoe je iemand moet reanimeren, en dus een leven redden.

Middels de campagne hopen ze bewustwording te creëren, en een steentje bij te dragen aan het verhogen van het overlevingspercentage. Bij de Tour of Antalya, die van donderdag tot en met zondag gereden wordt, rijdt TDT-Unibet met een speciaal ontworpen tenue. Op het tenue staat “Follow Your Heart” op de borst, met ook nog hartjes op de mouwen en een groot hart op de rug met de acht vaardigheden in de tekst verwerkt.

Lead-foto via Tour de Tietema.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Laat een reactie achter