Donderdag 18 augustus 2022

Speel bewust

Arno de Jong (Nederlandse Loterij) verkozen tot invloedrijkste persoon in sponsorbrache

Arno de Jong Nederlandse Loterij Sportnext

Arno de Jong is door vakblad Sponsorreport verkozen tot de meest invloedrijke persoon in de sponsorbranche. De Chief Marketing Officer van de Nederlandse Loterij, won de prijs ook al in 2019.

Op de site van Sportnext is te lezen dat Arno de Jong de prijs volgens vakblad Sponsorreport verdient vanwege het anticiperen op het opengaan van de online kansspelmarkt op 1 oktober. Op hun site is te lezen dat hij er zo voor wist te zorgen dat de Nederlanse Loterij de nummer 1-positie op deze markt vasthield.

De TOTO, een merk van de Nederlandse Loterij, sloot al vroeg sponsorcontracten met tien Nederlandse voetbalclubs uit de Eredivisie, waaronder Feyenoord, PSV, en FC Twente. Daarmee gaf het de clubs zekerheid in een lastige periode waar corona de competitie stillegde, en kaapte het mogelijkheid tot sponsoring voor andere gokbedrijven weg.

Het vakblad roemt ook de intrede van nieuwe casinospellen op de site van TOTO, al wordt in het nieuwsbericht van Sportnext.nl niet genoemd wat de invloed van De Jong daarop was.

Wat Sponsorreport ook kon bekoren, was dat Arno de Jong twee Effies won, de prestigieuze prijs voor reclames. Deze kreeg hij voor twee verschillende campagnes: de ‘Zooo veel money’-campagne voor de Eurojackpot en de reclame voor de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Die laatste won ook in maart van dit jaar een Gouden Loeki.

Ook dit jaar heeft de Staatsloterij een nieuwe campagne voor de Oudejaarstrekking. Waar de afgelopen jaren dieren de hoofdrol hadden in de reclames voor de Oudejaarstrekking, is het dit jaar Fritsie de houten vogel uit een koekoeksklok die in de spotlight staat. Sponsornext noemt dat ook deze reclame lovende kritieken krijgt.

Arno de Jong wint eerste prijs bij Sponsorreport

Arno de Jong laat met deze prijs van Sportnext sportmarketeer Bob van Oosterhout achter zich. De commercieel directeur van Ajax, Menno Geelen, maakt het podium compleet. De hoogste nieuwe binnenkomer in de top tien is Jolande Jansen van Ahoy Rotterdam.

positiepersoonorganisatie
1Arno de JongNederlandse Loterij
2Bob van OosterhoutBob van Oosterhout
3Menno GeelenAFC Ajax
4Chris WoertsCWO Consultancy
5Hans Erik TuijtHeineken International
6Jolanda JansenRotterdam Ahoy
7Marcel BeerthuizenZiggo Sport
8Richard PluggeTeam Jumbo-Visma
9Mark VersteegenKPN
10Johan van der ZandenAlbert Heijn

Sponsorreport is het vakblad voor partnershipmarketing en sponsoring in de Benelux. Het eindejaarsnummer van het blad met daarin de volledige uitslag van de verkiezing en diverse interviews en columns, is te koop voor € 35.

Lead-foto via Sportnext.nl.

Laat een reactie achter