Dinsdag 26 maart 2024

Speel bewust

Staatsloterij wint Gouden Esprix met reclame voor Oudejaarstrekking

Staatsloterij Gouden Esprix

Dinsdagavond was de feestelijke uitreiking van de Esprix Awards in De Duif in Amsterdam. De Staatsloterij mocht de champagne ontkurken, want het staatsbedrijf won een Gouden Esprix met de reclame voor de Oudejaarstrekking. De campagne “Hoe de oudejaarstrekking jaar op jaar een grotere traditie werd” leverde een Gouden Esprix op.

In De Duif in Amsterdam kwamen dinsdagavond veel mensen uit de reclamewereld samen voor de uitreiking van de Esprix Awards. De jury, bestaande uit 136 vakgenoten, deelde volgens Adformatie in totaal 32 awards uit: twee gouden, vijf zilveren en 25 bronzen.

Een van de grote winnaars van de Esprix Awards van dit jaar was de Staatsloterij, door het winnen van een Gouden Esprix. Het staatsbedrijf ontving de award voor haar campagne “Hoe de oudejaarstrekking jaar op jaar een grotere traditie werd”. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van de Nederlandse Loterij, reageerde via Twitter op het winnen van de prijs:

“Vijf jaar lang de ambitie om met de Staatsloterij Oudejaarstrekking de allermooiste campagne van het jaar te maken. Met variatie maar vanuit een zelfde consistente merkgedachte. Het werd vanavond beloond met een Gouden Esprix!”

Arno de Jong, CMO van de Nederlandse Loterij

Naast de Staatsloterij won ook de Kruidvat een Gouden Esprix voor haar campagne “Van prijsvechter naar hartendief”. Edward de Ridder, voorzitter van de jury, gaf een reactie over de twee gouden awards:

“De gouden winnaars maken anderen écht jaloers, het zijn typische ‘dat wil ik ook’-campagnes. Ideeën waarmee je als merk jaren vooruit kunt en waarmee je blijvend succes boekt. Het maakt me persoonlijk erg blij.”

Edward de Ridder, jury Esprix Awards
Staatsloterij Gouden Esprix

Staatsloterij viel al vaker in de prijzen

De Staatsloterij is met haar reclames al vaker dan eens in de prijzen gevallen, al is de Gouden Esprix de echte kroon op het werk. Begin maart won de Staatsloterij nog de Gouden Loeki met hun december-reclame. Het was de vierde keer in de laatste vijf jaar dat ze aan de haal gingen met deze prijs. In 2021 leverde de reclame van “Koekoek Fritsie” nog een Zilveren Loeki op.

De 2022 Staatsloterij-reclame won ook al de prijs voor beste decemberreclame van marketingvakblad MarketingTribune.

JaarReclamePrijs
2018Staatsloterij (TBWA\NEBOKO)Hondje FrekkelGouden Loeki
2019Staatsloterij (TBWA\NEBOKO)Egel FreddieGouden Loeki
2020Staatsloterij (TBWA\NEBOKO)Katje FrummelGouden Loeki
2021Staatsloterij (TBWA\NEBOKO)Koekoek FritsieZilveren Loeki
2022Staatsloterij (TBWA\NEBOKO)Wacht niet tot geluk je overkomtGouden Loeki
Staatsloterij Gouden Loeki prijzenkast

Foto’s via Arno de Jong op Twitter.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Meer over

Laat een reactie achter