Zaterdag 13 april 2024

Speel bewust

Holland Casino start ‘Leef Spannend, Niet Roekeloos’-campagne met Ellie Lust

Holland Casino Ellie Lust campagne

Ellie Lust is het gezicht van de nieuwe campagne ‘Leef Spannend, Niet Roekeloos’ van Holland Casino. De presentatrice en voormalig agente krijgt zo een platform om aandacht te vragen voor de risico’s van gokken. Bij TOTO hebben ze Nathan Rutjes om spelers hierop te wijzen.

Door deze campagne met Ellie Lust op te zetten, wil Holland Casino ervoor zorgen dat spelers beter omgaan met de risico’s van (online) gokken en wedden op sport. Bij dit casino willen ze dan ook duidelijk maken door spelen alleen leuk is als het verantwoord is.

“Holland Casino is ingericht op het verantwoord, veilig en eerlijk laten verlopen van kansspelen.”

Holland Casino over hun nieuwste campagne

Campagne Holland Casino met Ellie Lust

In een persbericht laat Holland Casino weten dat het de handen ineen slaat met Ellie Lust. Dit is voor de campagne ‘Leef Spannend, Niet Roekeloos’. De campagne wordt gestart om spelers te laten inzien dat ze niet altijd winnen en/of geluk hebben. Om de campagne kracht bij te zetten, geeft Holland Casino ook concrete tips en adviezen om online wedden leuk te houden. Daarnaast lichten ze de exacte reden toe dat ze deze campagne de laatste tijd ontwikkelden.

“Met deze campagne willen we een volgende stap zetten om op een positieve manier aandacht te vragen voor de risico’s die casinospelen en sportweddenschappen met zich mee kunnen brengen. We vullen ons motto ‘Leef Spannend’ aan met ‘Niet Roekeloos’. Hiermee maken we onze gasten nog meer bewust over de risico’s die kunnen kleven aan ons aanbod.”

Holland Casino

De keuze viel op Lust, omdat ze naar iemand zochten die geloofwaardig en betrouwbaar is. Daarnaast zorgt haar professionaliteit en verantwoordelijkheid ervoor dat het onderwerp de juiste aandacht krijgt. Het is niet voor het eerst dat de woorden Ellie Lust en casino samengaan. In maart van dit jaar bezocht ze namens het programma ‘Opgelicht?!’ een speelster die haar winst nooit kreeg uitbetaald.

Kritiek op gokreclames

Het zal niet helemaal toeval zijn dat Holland Casino juist nu een samenwerking aangaat met Ellie Lust. Sinds het openen van de kansspelmarkt op 1 oktober 2021 is er veel kritiek op de gokreclames die op televisie verschijnen. Mensen vinden het teveel reclames en daarnaast komt het risico van gokken ook niet duidelijk naar voren.

Programma’s als Even Tot Hier, Plakshot en EenVandaag schenen hier al hun licht over.

TOTO en Nathan Rutjes

Holland Casino en Ellie Lust starten dus samen de campagne ‘Leef Spannend, Niet Roekeloos’, maar TOTO doet dit al langere tijd op hun manier. Samen met Nathan Rutjes vragen zij aan spelers om op tijd te stoppen, voordat ze zichzelf meer in de hand hebben. De ‘Op Het Matje Bij Nathan’-campagne kreeg hier zelfs een internationale prijs voor.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Laat een reactie achter