Zondag 26 juni 2022

LeoVegas gaat probleemgokkers gepersonaliseerde hulpberichten sturen

Na een succesvolle uitrol in het Verenigd Koninkrijk gaat LeoVegas zijn nieuwe verantwoord spelen initiatief ook lanceren in Denemarken en Zweden. De online casino’s van de LeoVegas Group gaan spelers op basis van hun speelgedrag pushberichten sturen met informatie over verantwoord spelen. LeoVegas hoopt op die manier spelers te motiveren om hulp te zoeken bij eventueel problematisch gokgedrag.

In een persbericht maakte de LeoVegas Group vandaag bekend dat het ook in Zweden en Denemarken meer aandacht zal geven aan de tools voor verantwoord spelen. In het Verenigd Koninkrijk werd dit sinds eind vorig jaar al gedaan en dat is succesvol.

Op de websites van LeoVegas, Expekt, en GoGo Casino zullen spelers pushberichten krijgen over verantwoord spelen. Spelers krijgen berichten met informatie over veilig gokken en worden gemotiveerd om gebruik te maken van de zelf beperkende limieten.

Met behulp van kunstmatige intelligentie kan het risicomodel van de LeoVegas Group bepalen welke spelers de melding moeten zien. Het zal patronen herkennen en aangeven welke spelers gevaarlijk gokgedrag ontwikkelen of kunnen gaan ontwikkelen.

Succes in het Verenigd Koninkrijk

In de laatste maanden van 2021 is LeoVegas in het Verenigd Koninkrijk reeds gestart met dit initiatief. Spelers kregen de pushberichten over verantwoord spelen en ondernamen actie, zo valt te lezen in het persbericht.

In de berichten ontvangen de spelers extra gepersonaliseerde informatie over wat ze kunnen doen om zichzelf te beschermen én hoe de spelers om hulp kunnen vragen. Daarnaast worden spelers door de casino’s gemotiveerd om gebruik te maken van de verschillende tools. De resultaten in het Verenigd Koninkrijk laten zien dat spelers meer gebruik maken van de aangeboden tools.

Daarnaast zouden de berichten er in het Verenigd Koninkrijk voor zorgen dat spelers hun stortingslimieten verlagen. De effecten waren het grootst bij spelers met een hoog risico om schadelijk gokgedrag te ontwikkelen.

Verantwoord spelen voor een duurzame relatie

Het plan is onderdeel van de strategie van de LeoVegas Group om een duurzame relatie op te bouwen met de klanten van de verschillende merken. Gustaf Hagman, CEO van het bedrijf, zegt in het persbericht blij te zijn met de stappen die worden gemaakt:

“We zijn blij dat de berichtgeving op de websites succesvol is gebleken in het Verenigd Koninkrijk – niet alleen in het stimuleren van betrokkenheid bij onze veiliger gokken tools, maar ook door het hebben van een positief effect op het gedrag van klanten en het vooruithelpen van ons streven naar meer duurzame klantrelaties. Door deze functie ook in Zweden en Denemarken te introduceren, zullen we het gokken bij de LeoVegas Group nog veiliger maken.”

Gustaf Hagman, CEO van de LeoVegas Group

Eerder voerde LeoVegas al persoonlijke stortingslimieten in voor alle Britse klanten. Op basis van verkregen informatie van derden bepaalt LeoVegas wat het stortingslimiet is voor de betreffende klant. Op die manier probeert LeoVegas te voorkomen dat spelers meer gokken dan ze eigenlijk kunnen betalen.

LeoVegas heeft op dit moment (nog) geen vergunning van de Kansspelautoriteit. In februari maakte het bedrijf bekend een aanvraag voor een Nederlandse vergunning te gaan doen.

Meer over

Laat een reactie achter