Donderdag 11 april 2024

Speel bewust

Unibet start nieuwe reclamecampagne

Unibet heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd die geheel in de teken staat van de spelers. De onlangs naar Nederland teruggekeerde bookmaker neemt ons mee in de wereld van drie stamgasten in hun favoriete kroeg.

Het van oorsprong Zweedse Unibet heeft haar eerste reclamecampagne in Nederland sinds het verkrijgen van de vergunning gelanceerd. In de reclames neemt de bookmaker je mee in het leven van drie verschillende mensen, die ieder op een eigen manier op Unibet spelen. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited, het creatieve bureau van Unibet.

De setting waarin de eerste reclame zich afspeelt bestaat uit een volle stamkroeg. In de reclame maakt de kijker kennis met drie stamgasten van de kroeg: Amir “Het IJskonijn” Khadiri, Remko “Mister Valencia” Kuiper, en Leo met zijn fluwelen linkervinger.

Amir zit rustig aan zijn tafel en begroet de kijker zodra die het cafe binnenkomst. Remko heeft in eerste instantie geen oog voor je, want die zit druk gebarend te praten met een dame aan de bar. Uiteindelijk merkt hij je toch op en geeft hij een knipoog. Leo staat rustig achterin de kroeg en pakt met zijn fluwelen vingers een bitterbal.

Vervolgens zie je Leo de Unibet-app openen op zijn telefoon om te wedden op een voetbalwedstrijd in de Eredivisie. Dit gebeurt allemaal terwijl in de kroeg het nummer “The boys are back in town” van Thin Lizzy gedraaid wordt, wat een dubbele betekenis zou kunnen hebben met de terugkeer van Unibet in Nederland. De reclame sluit af met de slogan “Een beetje speler speelt maar bij één club.”

Amir is een sluwe speler

In de tweede reclame staat Amir “Het IJskonijn” Khadiri centraal. Amir is een sluwe speler, die weet waarop hij moet wedden. De gevaarlijke spits van de tegenstander scoort tegen de favoriete club van Amir. Maar dit had hij al voorzien, dus heeft hij op een doelpunt van de spits gewed. Er zijn spelers die met het hart spelen, maar Amir kijkt vooral naar de statistieken. Dat levert hem nu geld op.

Ook Remko “Mister Valencia” Kuiper, en Leo met zijn fluwelen linkervinger zullen, in navolging van Amir, de komende tijd te zien zijn in een eigen reclame van Unibet.

“Van Spelers, voor spelers.”

In een reactie tegenover CasinoNieuws.nl licht Wouter Smeulders, Country manager Unibet Netherlands, de reclamecampagne nader toe.

We hebben bewust gekozen om onze campagne niet op te hangen aan een bekende Nederlander. De Unibet campagne staat al een aantal maanden klaar voor de aftrap, dus het heeft niet te maken met het recente verbod op rolmodellen. Het was al onze strategie om het anders te doen. Om onze spelers centraal te zetten. Zij zijn onze legends.

Unibet bestaat al 25 jaar en we zijn opgericht door een Zweedse ondernemer die zelf ook speler was (en nog steeds is). “By Players, For Players” is al sinds het begin onze tagline. Dus “Van Spelers, Voor Spelers”. We begrijpen spelers, omdat we zelf ook spelers zijn. In onze personages zie je verschillende types, waar spelers zich als het goed is in kunnen herkennen. In de introductiecampagne hebben we ze al even voorgesteld, maar je zult ze de komende maanden beter leren kennen. Dan gaan we namelijk inzoomen op de drie karakters. 

Wouter Smeulders, Country manager Unibet Netherlands

Unibet met reclamecampagne helemaal terug in Nederland

Enkele dagen voor de opening van de online kansspelmarkt moest Unibet de Nederlandse markt verlaten. Het gokbedrijf kwam door een afkoelingsperiode niet direct in aanmerking voor een vergunning, waardoor de aanbieder in de wachtkamer moest blijven.

Sinds 8 juni is Unibet in het bezit van een legale Nederlandse kansspelvergunning uitgegeven door de Kansspelautoriteit. Een kleine maand later, op 4 juli, ging het online casino weer online in Nederland en kan je er legaal online gokken.

Meer over

Laat een reactie achter