Woensdag 27 maart 2024

Speel bewust

Staatsloterij lanceert campagne Oudejaarstrekking

Frummel staatsloterij oudejaarstrekking

Sinds dit weekend heeft de Staatsloterij weer een nieuwe televisiespot voor de oudejaarstrekking op de buis. De hoofdrol is dit keer weggelegd voor een katje na eerder succesvolle spots gemaakt te hebben met een hondje en een egeltje.

De Oudejaarstrekking van de Staatsloterij is verworden tot een instituut. De begeleidende campagne is ook een decembertraditie geworden, zo merkt de Staatsloterij op in een persbericht.

Dit jaar speelt een zwart katje genaamd Frummel de hoofdrol. Het katje geeft zijn nieuwe eigenaar direct geluk. Zo “zorgt” het katje voor een paraplu op het moment dat het gaat regenen, voorkomt hij dat de eigenaar de trap moet nemen, en alarmeert hij zijn baasje voor een omvallende kerstboom.

Arno de Jong, de eindverantwoordelijke voor alle marketing bij de Nederlandse Loterij, denkt weer een hit in handen te hebben met de nieuwe spot:

“Elk jaar weer willen we een verhaal neerzetten dat Nederland echt raakt. Frummel is wat dat betreft een prachtige opvolger van Frekkel en Freddie. Met een mooie en relevante boodschap: het mooiste geluk is het geluk dat je een ander gunt.”

Arno de Jong, Chief Marketing Officer Nederlandse Loterij

Nieuwste spot in succesvolle serie

In 2018 had de Staatsloterij een spot met hondje Frekkel in de hoofdrol. Die spot “veroverde” Nederland en won de Gouden Loeki en een Zilveren Effie.

Vorig jaar had de Staatsloterij een opvolger met dit keer een egeltje in de hoofdrol. Ook die spot won de Gouden Loeki.

De spotjes voor de Staatsloterij worden gemaakt door reclamebureau TBWA\NEBOKO. Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij het bureau, zegt over het spotje van dit jaar:

De kracht van deze campagne zit in de disruptie van het idee, door hét symbool van ongeluk, een zwart katje, juist de hoofdrol te geven. Met Frummel laten we zien dat door te geloven in geluk, er de mooiste dingen kunnen gebeuren.

Darre van Dijk, Chief Creative Officer TBWA\NEBOKO

TBWA\NEBOKO is ook het bedrijf achter de reclames van de Toto, eveneens onderdeel van de Nederlandse Loterij. Voor de bookmaker maakte het onder andere de zeer succesvolle (maar door de politiek bekritiseerde) Koning Toto campagne. In oktober kwam de ‘Op het matje bij Nathan’ campagne van de Toto op de buis, eveneens ontwikkeld door TBWA\NEBOKO.

De televisiespot met katje Frummel wordt vergezeld met een postercampagne in grote steden om aandacht te vragen voor asielkatten. Dierenasiels.com heeft een speciale website gelanceerd “De vriendjes van Frummel.”

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Laat een reactie achter