Dinsdag 29 november 2022

Speel bewust

Loket Kansspel start WK-campagne

Mindway WK campagne Loket Kansspel

Loket Kansspel is een WK-campagne begonnen om gokkers zich bewust te maken over hun gokgedrag. Met de tekst “Wedje leggen? Wat voor speler ben jij?” biedt het een test aan die antwoord moet geven op die vraag.

De Kansspelautoriteit maakt in een bericht op haar website melding van een WK-campagne van Loket Kansspel. De campagne draait om een test waarmee gokkers kunnen achterhalen wat voor een type speler ze zijn. Op LoketKansspel.nl wordt de test als volgt aangekondigd:

WK-campagne Loket Kansspel

“Voor de lol een wedje leggen tijdens het WK, daar is niets mis mee. Het maakt een wedstrijd extra spannend, en misschien win je wel en leuk extraatje!

“Maar gokken kan meer worden dan een spel. Hoe goed kun jij jezelf in de hand houden als je begint? Hoe makkelijk praat jij met anderen over jouw gokgedrag? Hoe sterk sta jij nog in je schoenen als dit alwéér laatste keer is?”

Loket Kansspel

Of de campagne ook onder de aandacht van het grote publiek wordt gebracht middels een campagne op bijvoorbeeld televisie of social media, is op het moment van schrijven niet duidelijk. CasinoNieuws.nl contacteerde Loket Kansspel en update dit artikel als we een antwoord ontvangen.

De test luistert naar de naam Gamalyze en is ontwikkeld door het bedrijf Mindway AI. De Nederlandse Gaming in Holland-oprichter Willem van Oort is lid van de raad van bestuur van Mindway AI. Eerder werd de test al omarmd door Holland Casino en aangeboden onder de naam “Master the Game.”

In gesprek met CasinoNieuws.nl gaf Kansspelautoriteit-voorzitter René Jansen aan dat er werd nagedacht over een eigen campagne om de gevaren van gokken onder de aandacht te brengen. Jansen gaf toen aan dat er naar werd gekeken of de Kansspelautoriteit de aangewezen partij zou moeten zijn om zo’n campagne te initiëren. Of deze campagne opgezet door Loket Kansspel en niet door de Kansspelautoriteit de uitkomst is van dat vraagstuk, is niet bekend.

In België heeft de toezichthouder wel de handschoen van een voorlichtingscampagne opgepakt. De Belgische Kansspelcommissie lanceerde daar afgelopen september de campagne Illusion of Control gericht op het WK.

Laat een reactie achter