De reclame van de Staatsloterij die de staatsdeelneming traditiegetrouw in december uitbrengt is uitgeroepen tot een van de tien kwartaalwinnaars van Q4 2023. Met deze onderscheiding is de eindejaarsreclame van de Staatsloterij een van de veertig reclames die kans maakt op een Gouden Loeki 2023. Het gokbedrijf won de prijs in de afgelopen vijf jaar al viermaal.
Afgelopen december lanceerde de Staatsloterij haar nieuwe reclame voor de oudejaarstrekking van de loterij met daarin een hoofdprijs van € 30 miljoen. In deze reclame, genaamd “Geloof in geluk”, wordt een man gevolgd die in een winkel een magische cryptex ontleed. Hierdoor ziet hij zijn toekomst, waarbij hij de voorkeur geeft aan de liefde, boven het kopen van een staatslot. De reclame was wederom een samenwerking tussen de Staatsloterij en reclamebureau TBWA\NEBOKO.
Met deze reclame is de Staatsloterij uitgeroepen tot een van de tien kwartaalwinnaars bij de Gouden Loeki, zo meldt vakblad Adformatie. Iedere reclame die een kwartaalwinnaar is, dingt uiteindelijk mee naar de Gouden Loeki 2023, de trofee voor de beste reclame van het jaar. De uitreiking van deze award vindt dit jaar op donderdag 14 maart plaats in Theater Tuschinski in Amsterdam.
Prijzenkast Staatsloterij gevuld met Gouden Loeki’s
De combinatie van de Staatsloterij en TBWA\NEBOKO is al jarenlang een winnende combinatie gebleken. In vier van de laatste vijf jaren wist de oudejaarsreclame van de Staatsloterij een Gouden Loeki. Alleen in 2021 moest de staatsdeelneming genoegen nemen met een Zilveren Loeki.
Waar van 2018 tot en met 2021 steevast dieren de hoofdrol op wisten te eisen, is er sinds 2022 gekozen voor mensen die de hoofdrolspelers zijn. Ook de reclame van 2023 “Geloof in geluk” staat in het teken van de relatie tussen twee personen, in dit geval een man en een vrouw.
Jaar | Reclame | Prijs | |
---|---|---|---|
2018 | Staatsloterij (TBWA\NEBOKO) | Hondje Frekkel | Gouden Loeki |
2019 | Staatsloterij (TBWA\NEBOKO) | Egel Freddie | Gouden Loeki |
2020 | Staatsloterij (TBWA\NEBOKO) | Katje Frummel | Gouden Loeki |
2021 | Staatsloterij (TBWA\NEBOKO) | Koekoek Fritsie | Zilveren Loeki |
2022 | Staatsloterij (TBWA\NEBOKO) | Wacht niet tot geluk je overkomt | Gouden Loeki |
Naast het winnen van Gouden Loeki’s weet de reclameformule van de Nederlandse Loterij en het reclamebureau ook bij andere verkiezingen hoge ogen te gooien. Zo won de oudejaarsreclame “Wacht niet tot geluk je overkomt” een bronzen Leeuw in Cannes. Ook wist het dat jaar voor de gehele marketingcampagne “Hoe de oudejaarstrekking jaar op jaar een grotere traditie werd” een Gouden Esprix in de wacht te slepen. Enkele jaren daarvoor won het gokbedrijf meerdere Effie Awards voor onder meer de reclame met het katje Frummel in de hoofdrol.
Partners
CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.