Vrijdag 26 april 2024

Speel bewust

Staatsloterij-reclame ‘Frummel’ genomineerd voor Gouden Loeki

Frummel staatsloterij oudejaarstrekking

De reclame met het katje ‘Frummel’ van de Staatsloterij is genomineerd voor de Gouden Loeki 2020, de publieksprijs voor de beste reclame op de Nederlandse televisie. De Staatsloterij won de prijs ook al in 2018 en 2019.

De reclame voor de Staatsloterij met katje ‘Frummel’ werd op 10 december vorig jaar gelanceerd. De reclame kon rekenen op positieve reacties en behoorde tot de tien kwartaalwinnaars eind vorig jaar. De Ster, organisator van de Gouden Loeki, heeft gisteren bekendgemaakt dat de reclame tot de top tien van het jaar behoort waardoor het in de running is voor de Gouden Loeki.

De prijs voor beste reclame van 2020 wordt voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de helft door een onafhankelijk publiekspanel van onderzoeksbureau GfK. Stemmen kan via ster.nl/gouden-loeki/jaarverkiezing-2020/.

De reclame, gemaakt door reclamebureau TBWA\NEBOKO, heeft concurrentie van onder andere de McDonalds reclame Opa en oma, twee Jumbo-reclames met Frank Lammers, en een ontroerende reclame voor Spieren voor Spieren.

TBWA\NEBOKO is in totaal drie keer genomineerd. Niet alleen de reclame voor de Staatsloterij staat in de Top 10, ook de reclames voor Douwe Egberts en McDonalds zijn van het Amsterdamse reclamebureau.

Drie op een rij

De Staatsloterij won met haar eindejaarsreclames de afgelopen twee jaar de Gouden Loeki en kan dus voor drie op een rij gaan. Als het dit jaar wint, zou het Centraal Beheer evenaren die in 2001 met Rio, 2004 met Leeuw, en 2006 met Acupunctuur won.

In 2018 bleef de Staatsloterij-reclame met hondje Frekkel alle concurrentie voor. Vorig jaar won het bedrijf de verkiezing met egeltje Freddie. Ook die reclames werden gemaakt door TBWA\NEBOKO.

De reclame voor de VriendenLoterij met Martien Meiland won eind vorig jaar juist de Loden Leeuw in de categorie ‘Reclame met een BN’er.’ De Loden Leeuw is de tegenhanger van de Gouden Loeki voor de slechtste reclame van het jaar. De reclame voor de TOTO met Andy van der Meijden (ook van TBWA\NEBOKO) werd runner-up in die verkiezing.

De campagne ‘Op het matje bij Nathan Rutjes’ met diverse reclames (eveneens van TBWA\NEBOKO) waar CasinoNieuws.nl lovend over was, werd niet genomineerd voor een prijs.

Partners

CasinoNieuws.nl heeft overeenkomsten met aanbieders van online kansspelen en gebruikt hiervoor affiliate-links. Als u via zo’n link een account aanmaakt, dan krijgen wij daar een commissie voor, zonder extra kosten voor u. Onze partners hebben geen invloed op de redactionele inhoud en reviews van CasinoNieuws.

Laat een reactie achter